5.2.4 Ta tillvara synpunkter och önskemål om förändringar på webbplatsen
Ytterligare ett sätt att samla in synpunkter på webbplatsen är att sätta ut en e-postlänk till de ansvariga på varje sida, så att användarna lätt kan lämna förslag och rapportera in felaktigheter de upptäcker. Kombinera detta med rutiner så att fel snabbt åtgärdas. E-postadressen bör vara en funktionsbrevlåda och kan kallas till exempel webbredaktionen@myndigheten.se, se 4.6.2 Använd funktionsbrevlådor.
E-postadressen är inte till för att hantera frågor, synpunkter och klagomål som berör verksamheten eller specifika ärenden. Det är dock viktigt att det finns rutiner även för hur sådana frågor ska besvaras och skickas vidare till rätt mottagare i verksamheten. Myndigheten ska tydligt informera om hur ärendet kommer att behandlas och när man kan förvänta sig ett svar.
Kommentarer
Inga kommentarer än. Varför inte vara först?
Kommentera